Üzemanyag fogyasztás
Üzemanyag lopások megelőzése, üzemanyag fogyasztás ellenőrzése
A válaszadóink
80%-a
szerint a legnagyobb költségek az üzemanyag fogyasztásból származnak.
Az üzemanyaglopások nagy problémát jelentenek, költség szinten Európában megközelítőleg 100 millió és 1,3 billió Euró között mozog éves viszonylatban.
Szerencsére a flottamenedzserek rendelkezésére állnak olyan szolgáltatások melyek használatával megelőzhetőek az üzemanyaglopások, és ellenőrizhetővé válik a teljes üzemanyag fogyasztás:
1. 1. Tankolásokon alapuló fogyasztásmérés
Az üzemanyag fogyasztás kiszámításának legpontosabb módja:
- Hogyan működik: A számítás a tankolások közötti teljes megtett távolságon alapszik.
- Jó tudni: Nem veszi figyelembe a tartályban lévő üzemanyag szintet a tankolás pillanatában, és a számításban hibákat okozhat, ha nem üres tartályt tankolnak teljesen tele.
- Pontosság:
- Költség:
Az üzemanyag költségek ellenőrzése
Üzemanyag kártya használata a flottában
A nagy üzemanyag szolgáltatóknál történő tankolások automatikusan importálódnak a GPS nyomkövető alkalmazásokba.
Abban az esetben is használhatja ezt a funkciót ha más kisebb üzemanyag szolgáltatók kártyáit használja, ezeket a tankolásokat is könnyedén rögzítheti az alkalmazásban.
Ennek a funkciónak a használatával hatékonyabban ellenőrizheti a költségeket, és korrelációt hozhat létre a járművek tevékenysége és üzemanyag fogyasztásuk között.
Tankolások ellenőrzése
Kövesse nyomon a járművek aktuális pozícióját a tankolás pillanatában
A tankolás pillanatában az adott jármű pozíciója a töltőállomásnál van vagy sem? Ha nem, akkor felmerülhet a gyanú, hogy esetleg más gépjármű tankolására használják fel az üzemanyag kártyát.
Hasonlítsa össze a tankolásokon alapuló tényleges fogyasztást a jármű átlagfogyasztásával
Az átlagfogyasztás a közepes fogyasztás és a gépjármű műszaki leírásában rögzített állófogyasztás.
Az átlagfogyasztás a gyár becsült fogyasztása az adott jármű számára. A valós fogyasztást összehasonlítjuk a jármű átlagfogyasztásával. A különbségek az eltérésekben mutatkoznak:
Bizonyos esetben az eltérés plusz, a tényleges fogyasztás hatékonyabb, mint az átlagfogyasztás;
Az eltérés mínusz: a tényleges fogyasztás magasabb, mint a gyár szabványai.
Megvizsgálhatja az esetleges nagyobb eltéréseket ami esetleges üzemanyaglopást feltételez. Az adatok pontossága pontos összehasonlító elemzést eredményez, hogy a tényleges tankolások összekapcsolhatók-e az adott járművekkel.
2. Üzemanyag gazdálkodás digitális
üzemanyagszint érzékelővel
Komplex grafikon, amely az üzemanyagszint változásait mutatja:
- Hogyan működik: Az üzemanyag szintet méri, a tartály belsejébe telepített érzékelővel.
- Jó tudni: A legtöbb digitális érzékelő rendelkezik riasztási rendszerrel, ez értesítést küld, ha a tartályban durva eltéréseket érzékel.
- Pontosság:
- Költség:
Azok számára, akik a fogyasztásmérést a szintérzékelő szenzorok telepítésével választják rendelkezésre állnak jelentések melyek a valós idejű üzemanyag szint változásait mutatják táblázatos grafikonok segítségével. Nagy üzemanyag eltérések adódhatnak a tankolások alkalmával, a jármű rázkódó mozgásából, ha a jármű leejtőn tartózkodik, vagy ha üzemanyagot vonnak ki a tartályból.
Ezek nagymértékű növekedéssel vagy csökkenéssel társíthatók. Jelentős csökkenést idéz elő az üzemanyag kiemelés a tartályból (pl.: lopás esetén)
Jelentős növekedések a tankolások által jönnek létre. Az üzemanyag tankba telepített szintérzékelőkkel követheti a tankolásokat, a menet közbeni üzemanyagfogyást, és az esetleges lopásokat.
3. Üzemanyag fogyasztásmérés FMS-el
Gyors csatlakozás az üzemanyag fogyasztáshoz:
- Hogyan működik: Az összes felhasznált üzemanyagot és az üzemanyag szintet a jármű fedélzeti számítógépén keresztül figyeli.
- Jó tudni: Ez a megoldás nem igényli a tartály fúrását, könnyű és gyors csatlakozást tesz lehetővé.
- Pontosság:
- Költség:
Az egyik legkedveltebb megoldás a viszonylag pontos fogyasztásmérés eléréséhez, a jármű fedélzeti számítógépéből olvassa ki az adatokat. Ez a lehetőség magában foglalja a jármű adathordozóhoz való csatlakozását, technikai megnevezése: CAN-BUS. Ez a rendszer az újabb 2006 után gyártott járművek esetében alkalmazható, telematikus egységünk közvetlenül csatlakoztatható a szabványos FMS interfészhez. A legtöbb 3,5 tonnás jármű esetében egy extra modul(VDI) szükséges, amely lehetővé teszi az üzemanyaggal kapcsolatos adatok kiolvasását.
Az üzemanyag fogyasztás mérése közvetlenül a jármű fedélzeti számítógépéből kiolvasott adatokból az alábbi okok miatt igen népszerű:
- A fedélzeti számítógépből további fontos információk érhetők el. Például: üzemanyag szint, fedélzeti mérföld, motorfordulat, tachográf adatai stb.;
- A telepítés különösebb erőfeszítés nélkül elvégezhető, két kábel csatlakoztatása szükséges. Nem igényel tartályfúrást vagy érzékelő telepítést;
- Nincs kitéve szabotázs veszélynek.
4. Fogyasztásbecslés a jármű átlagos fogyasztási értékei alapján
Legfőbb alapmódszer az üzemanyag fogyasztás becslésére:
- Hogyan működik: Minden járműnek megvan határozva a becsült átlagfogyasztása a műszaki könyvében. Az átlagos fogyasztást meg kell szorozni a jármű által teljesített távolsággal.
- Jó tudni: A becslés nem pontos számítási módszer.
- Pontosság:
- Költség: INGYEN
Ennek a fogyasztásbecslésnek az előnye, hogy a flotta tevékenysége után tájékozódhat üzemanyag fogyasztás területén nélkülözve az anyagi ráfordítást. Az átlagfogyasztás és az álló helyzeti fogyasztás a jármű technikai leírásában megtalálható. Ezeket az adatokat a SafeFleet Portálba integrálva, az alkalmazás kiszámolja az adott jármű hozzávetőleges fogyasztását, mely a megtett távolságokon alapul. Ez a módszer olyan cégek esetében ideális ahol korlátozott a járművek megfigyelésére fordítható költségvetés és elegendő általános képet látni a teljes járműpark fogyasztásáról.
A SafeFleet tanulmánya alapján a válaszadók 61,27%-a szerint az üzemanyag megtakarítás a legfőbb előnye a GPS nyomkövető rendszer bevezetésének.
Kezdje a megtakarítást legkevesebb 15%-os üzemanyagköltség csökkentéssel
Kollégánk egy munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot